úterý 2. února 2010

L700 2010 ( Lužické sedmistovky pěšky)

Takže bylo tolik sněhu, že se všech 10 vrcholů Lužických hor nad 700m nedalo ve dvou dnech obejít. Ale mi jsme se o to aspoň pokusili. Začátek na Hvozdu v 8:53 potom nekonečný pochod na Luž, vrchol v 14:18 potom docela pohada na Weberberk v 15:42, dále přesun směr Pěnkavák, což byl v podstatě konec nadějí. Na tenhle kopec v zimě nikdo nechodí, takže na něj nebyla prošlapaná cesta, místama jsem měl sních do pasu a to se moc rychle postupovat nedá, vrchol jsme zdolali po opravdu nehorázný dřině v 17:45, kdy jsme se vepředu střídali po 10 krocích. Tady jsme pochopili že další kopce jsou naprosto nereálný, protože Bouřný, Malý a Velký Buk jsou stejně neprostupný a opuštěný kopce. Zbývalo se dostat už "jen" na Jedlovou, kde nás čekal nocleh, z posleních sil jsme se tam totálně vyčerpaný ve 20:40 doplazili. Tady padlo rozhodnutí, že druhej den si v klidu dojedem vlakem do Svoru a vylezem si jen Klíč. Ráno bylo na Jedlový užasně a na Klíči snad ještě líp, bylo to parádní zakončení celí akce. Klíč je snad nejužasnější kopec Lužickejch hor, trochu jsme si tam zablbli ve svahu na sněhu, omrkli sjem ledopády vylezli si vopravdu prudký místa, kde se normálně bez sněhu nedá udržet. Parádní víkend.